07/10/2021

Advice Group acquires Leevia

The martech company is thus expanding its range of technological solutions applied to digital marketing.

Advice Group acquires Leevia

The Advice Group has recently finalised the acquisition of Leevia, a company with offices in Trento and Milan, whose platform enables you to create, manage, and monitor online contests in order to engage communities, generate leads, and create brand awareness on the main social networks. 

The closing saw Advice acquire the majority of Leevia: the transaction was carried out through the purchase of the shares of minority shareholders, including Digital Magics – an incubator of innovative start-ups which has supported Leevias's growth process since 2016 – and a simultaneous increase in the reserved capital. The contractual agreements also stipulate that Advice Group may increase its stake to up to 100% of the share capital over the next two years.

The merger of these two companies will offer brands from all sectors a complete range of cutting-edge technological and strategic solutions, to acquire, retain, and extract value from customers, with the aim of improving the net promoter score (NPS) and streamlining the information on its customer base, with a view to GDPR compliance.

A new entrepreneurial drive that will also enable the company to accelerate the go-to market not only in the foreign markets where Advice already operates, but also in the countries where the Italian brands that are clients of the two companies operate, thanks to the scalability of the platform, now available in 9 languages.

hero_image

Fulvio Furbatto

CEO & Founder di Advice Group

"L’acquisizione di Leevia rientra in un piano strategico che ci porterà in 3 anni ad essere l’unico player della martech economy di capitale 100% italiano, in grado di offrire un servizio di engagement e loyalty, completamente gestito su piattaforme proprietarie e pronto a competere in mercati internazionali, come hanno dimostrato i recenti premi di Londra e New York. Ora abbiamo a disposizione un’ulteriore componente che ci permetterà di offrire ai clienti soluzioni innovative di follower convertion, in grado di convertire gli utenti in ambienti proprietari e protetti in cui le aziende possano valorizzarne la relazione. Con il tramonto dei cookie di terze parti diventerà, infatti, fondamentale avere una strategia basata sullo stimolo personalizzato e sul riconoscimento trasparente dell’utente. Una sfida che ci vede oggi più pronti e che ci vedrà domani certamente protagonisti."

hero_image

Francesco Mancino

CEO di Leevia

"Poter far parte di una importante martech company come Advice Group ci conferma che le scelte di investimento sulle tecnologie effettuate fin dall’inizio, sono state quelle giuste per posizionarsi sul mercato. Avere accanto Advice Group ci apre nuove opportunità di crescita ed espansione internazionale nel mercato della loyalty, mondo in cui i contest online sono un importante punto di accesso e di contatto con gli utenti. Continueremo a lavorare per migliorare la tecnologia della piattaforma in fase di raccolta del dato e aggiungere nuovi prodotti e funzioni, per offrire tassi di engagement elevati grazie alla gamification intrinseca dei contest e un’accurata user experience, a cui da sempre siamo molto attenti. Con Advice Group condividiamo valori e vision, questa unione ci consente di focalizzare ulteriormente gli investimenti su nuove tecnologie e soluzioni per differenziarci sul mercato."


You may be interested in