29/09/2022

Enhancing the offer of our Martech end-to-end solution: E-Leads joins the Advice Group!

The acquisition of E-leads makes Advice Group the only Italian martech company to offer an end-to-end infrastructure combining lead generation, engagement and loyalty strategies

Enhancing the offer of our Martech end-to-end solution: E-Leads joins the Advice Group!

We’ve added a fundamental piece to our technology stack: E-Leads, an innovative company operating in the performance marketing market with special focus on lead generation strategy, has joined Advice Group! This transaction strengthens our Martech positioning and enhances our expertise in the generation and management of customer bases across the group.

Over the years, E-Leads has developed proprietary technologies such as to allow the development of dynamic lead acquisition models that, when applied to marketing, enable effective customer base growth.

Advice Group thus becomes the only 100% Italian martech company able to offer a brand new service on the market: by exploiting E-Leads' predictive analytics models, combined with behavioural data mapped thanks to Advice's loyalty programs, targeted lead generation can be generated consistent with the behavioural profile of consumers already loyal to the company, through look-alike processes.

The acquisition of E-Leads makes Advice Group a reference point on the market for the development of lead generation solutions in full compliance with the regulations on the protection of users' personal data and in response to the new provisions on third-party cookies. 

Find out more on E-Leads

 

Special thanks to ANSA, Engage / Programmatic Italia, Food, TorinOggi, Spot and Web, Dealflower, ADC Group, Geos News, ENORDOVEST, Dailyonline, FOCUSMO, BeBeez, Legal Community, Virgilio.it, Finance Community, Gruppo Media Key, LoSpiffero for sharing the news on the acquisition of E-leads.

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Fulvio Furbatto

CEO & Founder di Advice Group

“L’acquisizione di E-Leads rappresenta un tassello fondamentale nel disegno strategico della società, condiviso con i nostri soci finanziari di Tech2. Consolida infatti la costruzione di uno stack tecnologico realmente end-to-end. Portiamo sul mercato una proposta commerciale unica garantendo solide competenze nella costruzione di percorsi di relazione brand-utente, dalla prima attivazione del contatto, fino ad una profonda conoscenza dell’utente attraverso strategie di loyalty personalizzate. Il progetto sostiene un profondo rinnovamento del settore, dove la loyalty diventa uno strumento per rendere la relazione brand-cliente più inclusiva, democratica e sostenibile.”

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Filippo Livorno

CEO di E-Leads

“Siamo felici ed entusiasti di entrare a far parte di una realtà importante come Advice Group. L’acquisizione rappresenta quella che io e il mio co-founder Stefano Rosso riteniamo essere la giusta evoluzione di un percorso iniziato quattro anni fa, ossia un ulteriore slancio verso la crescita, in quanto le nostre tecnologie proprietarie permetteranno di potenziare le competenze del Gruppo lungo tutto il funnel della relazione. Gli investimenti in tecnologia e il lavoro svolto fino ad oggi ci permetteranno di fare la differenza garantendo profonda competenza nella lead generation; un’attività essenziale per ogni azienda che vive, però, un’importante rivoluzione.”


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